BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 5, 2010

Visi dan Misi HIDUPKU..!!!

Siapakah aku yg sbenarnye??

Dalam Al-Quran Allah mnyatakan:

Kamu(umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yg dilahirkan bagi faedah umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala yg baik dan melarang drpd segala perkara yg slah, serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). Dan kalaulah Ahli Kitab itu beriman, tentulah (iman) itu menjadi baik bg mereka. (Tetapi) di antara mereka ada yg beriman, dan kebanyakan mereka; orang2 yg fasik. (Ali-Imaran: 110)

Apa tujuanku berada disini??

Dalam Al-Quran Allah menyebut:

Dan (ingatlah) Aku tidak tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka mnyembah dan beribadat kepada-Ku. (Adz-Dzariyaat-56)

Kemanakah aku selepas ini??

Dalam Al-Quran Allah berfirman:

Katakan (wahai Muhammad) sebenarnya maut yang kamu melarikan diri daripadany itu, tetaplah ia akan menemui kamu, kmudian kamu akan dikembalikan kepada Allah yang mengetahui segala yang ghaib dan nyata, lalu ia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah lakukan (serta membalasny). (Al-Jumu'ah: 8)

3 soalan ni yg slalu mnjadi p'soalan bg mreka yg msih tidak tahu ada apa disbalik khidupan ini... Jwapan kpd tiap-tiap soalan-soalan tersebut perlu kte dalami dan hayati moga2 m'jd VISI dan MISI kita yg sbenar-benarny!!!

Sia-siakah hidup kita?? Bergantunglah kpd dri anda sndiri bgaimana anda mahu mencorak hidup anda. Tetapi yg pasti jgn terpesong dr haluan yg telah ditunjukkan oleh ALLAH dan RASUL-NYA.....